HNUE     Email     Quản trị     Liên hệ     Bản đồ      English        
 
Tìm kiếm:
  TRANG CHỦ    TẠP CHÍ   

Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội

Số 4AB/2021 KHGD

Tìm kiếm
MỤC LỤC
Khoa học Giáo dục, 4 (2021)
ENVIRONMENTAL FACTORS ASSOCIATED WITH EXPRESSION OF SYMPTOMS IN CHILDREN WITH AUTISM
Yoko Kado, Shigeru Oono, Takashi Yorifuji, Aki Mizumoto and Satoshi Sanada, 4 (2021) p. 3-10
A CASE STUDY FOCUSING ON ENHANCING SOCIAL DEVELOPMENT AND LEARNING OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES THROUGH SELF-RELIANCE ACTIVITIES IN SPECIAL NEEDS CLASSES
Norie Fukuda, Taishi Takezawa and Tetsuro Takeda, 4 (2021) p. 11-17
PRESENT SITUATION AND TASKS OF SPECIAL SCHOOLS ON HIGH SCHOOL SECTION FOR STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN JAPAN
Katsunori Furui, 4 (2021) p. 18-26
A MUSICAL DRAMA BASED ON FOLK TALES BY JUNIOR HIGH SCHOOL SPECIAL NEEDS STUDENTS
Tomoko Ueno, Michiko Kan and Yukari Yamazaki, 4 (2021) p. 27-32
PRE-WAR TREATMENT OF CHILDREN WITH INTELELCTUAL DISABILITIES IN JUVENILE HOMES FOR EDUCATION AND TRAINING BASED ON THE 1940 GOVERNMENT SURVEY AND RECORDS IN JAPAN
Yukari Yamazaki, 4 (2021) p. 33-38
CORRELATION BETWEEN COGNITIVE EVALUATION, COPING, AND STRESS RESPONSE OF STUDENTS WITH MEDICAL NEEDS RELATED WITH PSYCHOSOMATIC DISORDERS
Kimie Tagawa, Taishi Takezawa and Tetsuro Takeda, 4 (2021) p. 39-47
THE FUNCTION OF SPECIAL SCHOOLS AS LOCAL SPECIAL EDUCATION CENTERS: A CASE STUDY OF THREE SPECIAL SCHOOLS IN WAKAYAMA
Katsunori Furui, Yoshiko Ueyama, Mari Takenaka, Hitomi Miyamoto and Tetsuro Takeda, 4 (2021) p. 48-54
INVESTIGATION OF IMPROVING INDOOR AIR QUALITY METHODS AT EDUCATIONAL INSTITUTIONS PROVIDING SERVICES FOR CHILDREN WITH DISABILITIES IN VIETNAM
Hoang Thi Nho and Nguyen Thi Anh Thu, 4 (2021) p. 55-67
TỔNG QUAN MÔ TẢ VỀ THANG ĐO TÍNH DỄ HIỂU THEO NGỮ CẢNH - Scoping review of the Intelligibility in Context Scale
Nguyễn Thị Hằng, Phạm Thị Bền, Sharynne McLeod và Đỗ Văn Dũng, 4 (2021) p. 68-81
TỔNG QUAN CÁC TIÊU CHUẨN CHẨN ĐOÁN RỐI LOẠN ÂM LỜI NÓI Ở TRẺ EM - Review of diagnostic criteria for speech sound disorders in children
Phạm Thị Vấn, Phạm Thị Bền, Sharynne McLeod và Võ Nguyên Trung, 4 (2021) p. 82-97
THỰC TRẠNG VÀ NHIỆM VỤ CỦA GIÁO DỤC ĐẶC BIỆT VÀ PHÚC LỢI KHUYẾT TẬT Ở HÀN QUỐC - Status and tasks of special education and social welfare system in Korea
Kim SamSung, 4 (2021) p. 98-105
GIÁO DỤC SỚM VỀ BẢO VỆ MÔI TRƯỜNG VÀ KĨ NĂNG ỨNG PHÓ VỚI THIÊN TAI VÀ BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU CHO TRẺ EM KHUYẾT TẬT TẠI CÁC TRUNG TÂM CAN THIỆP SỚM - Early education on environmental protection and skills to respond to natural disaster and climate change for children disabilities at early intervention center
Nguyễn Thị Hoàng Yến, 4 (2021) p. 106-111
NHẬN THỨC CỦA GIÁO VIÊN VỀ BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU VÀ CÁCH THỨC ỨNG PHÓ: THỰC TRẠNG VÀ NHỮNG YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG - Teachers’ awareness of climate change and how to respond: current status and influencing factors
Nguyễn Công Khanh, Phan Thanh Long, Nguyễn Thị Cẩm Hường, Bùi Thế Hợp, Nguyễn Thị Thắm và Trần Thị Thiệp, 4 (2021) p. 112-123
BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU VÀ VẤN ĐỀ NGƯỜI KHUYẾT TẬT Ở VIỆT NAM - Climate Change and Disability Issues in Vietnam
Nguyễn Xuân Hải, 4 (2021) p. 124-131
NHẬN THỨC CỦA GIÁO VIÊN VỀ Ô NHIỄM KHÔNG KHÍ VÀ TÁC ĐỘNG CỦA Ô NHIỄM KHÔNG KHÍ TỚI TRẺ KHUYẾT TẬT: THỰC TRẠNG VÀ YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG - Air pollution and its impact on children with disabilities: Teachers' awareness and influencing factors
Nguyễn Thị Cẩm Hường, Nguyễn Công Khanh, Phan Thanh Long, Đỗ Thị Thảo và Bùi Thế Hợp, 4 (2021) p. 132-144
ẢNH HƯỞNG CỦA Ô NHIỄM KHÔNG KHÍ TỚI TRẺ EM KHUYẾT TẬT: NGHIÊN CỨU TỔNG QUAN DIỄN NGÔN - Impacts of air pollution on children with disabilities: A narrative review
Phạm Thị Bền, Phạm Thị Vân, và Bùi Thị Anh Phương, 4 (2021) p. 145-159
GIÁO DỤC TRẺ KHUYẾT TẬT ỨNG PHÓ VỚI BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU VÀ Ô NHIỄM KHÔNG KHÍ - Education of children with disabilities response to climate change and air pollution
Nguyễn Thị Huệ và Lê Thị Thu Huyền, 4 (2021) p. 160-168
NHẬN THỨC VÀ ỨNG PHÓ VỚI TÁC ĐỘNG CỦA BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU VÀ Ô NHIỄM KHÔNG KHÍ ĐẾN TRẺ EM KHUYẾT TẬT: TIẾNG NÓI TỪ CHA MẸ CỦA TRẺ - Awareness and responses to the impacts of climate change and air pollution: voices from parents of children with disabilities
Bùi Thế Hợp, Nguyễn Công Khanh, Nguyễn Thị Cẩm Hường, Đinh Nguyễn Trang Thu và Trần Tuyết Anh, 4 (2021) p. 169-179
GIÁO DỤC BIẾN ĐỔI KHÍ HẬU CHO TRẺ KHUYẾT TẬT HƯỚNG TỚI PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG - Climate change education for children with disabilities toward sustainable develoment
Hoàng Thị Nga, 4 (2021) p. 180-190
  Bản quyền thuộc về Trường Đại học Sư phạm Hà Nội

Email: tapchi@hnue.edu.vn